tisdag 6 januari 2009

JVM

Igår gjorde jag något jag inte gjort på mycket länge, nämligen att se en hel hockey-match från början till slut. Hockey har aldrig riktigt varit min sport och jag har aldrig sett det så underhållande. Men igår var det verkligen kul! Matchen jag såg var Kanada-Sverige som spelade final i JVM(Junior Världsmästerskapen). Matchen slutade tyvärr i förlust för Sverige med 5-1 efter att Kanada satt 4:an och 5:an i öppen kasse. Sverige nådde inte upp i den kapacitet jag sett att de kan spela i innan (när jag sett någon period av matcher), och Kanada kunde vinna lite för enkelt. Sen att domarna inte riktigt vågade döma emot Kanada som hade 20 000 fans på läktaren gjorde inte det lättare. Mästerskapet gick nämligen i Kanada. Sen att jag efteråt läst att Sveriges målvakt Markström var övertänd och ställde till det för Svergie gör mig förvånad. Enligt mig var Markström tillsammans med Hedman och Möller de enda som spelade bra hockey för Sverige igår.

Det är bara att gratulera Kanada till segern så kommer vi tillbaka nästa år och vinner istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar