onsdag 24 december 2008

IMDB top 250 #2


Då har vi kommit till nummer två på listan, The Godfather.
Gudfadern, som filmen heter på svenska, handlar om maffiafamiljen Corleone. I centrum står främst överhuvudet i familjen, Vito Corleone, Don Corleone, Gudfadern. När han nekar ett förslag från en annan maffiaboss blir han skjuten och hans söner bestämmer sig för att hämnas. Allt går dock inte som man tänkt sig och nya problem uppstår.


Vad tycker jag då? jo, Gudfadern är en bra film. Skådespelarna gör en otrolig insats och det går inte en sekund då jag tänker att det bara är en film. Jag är helt fast. Musiken är underbar, finns inte ett stycke musik som inte passar in. Men jag kan inte påstå att jag är förälskad i storyn. Det händer att jag ibland inte förstår någonting men det visade sig dock att det inte gör alltför mycket.
Jag tycker även att den är lite för lång och att de kunde gjort den en bit kortare.Gudfadern är altså en väldigt bra film som dock har sina dåliga sidor.

Kan den då vara såpass bra att den platsar som #2? Mitt svar är att, ja, det kan d
en. Jag är inte helt säker på var, men mellan 1-5 är jag helt säker på att den platsar och just nu är det en av de bättre filmerna jag sett.

IMDB betyg: 9,1
Mitt Betyg: 9,0
IMDB placering: #2
Min placering: #1-5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar